Slide background
Slide background
ΣΕΒΑΣΜΙΩΤΑΤΟΥ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΟΥ ΚΥΘΗΡΩΝ ΣΕΡΑΦΕΙΜ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΙΣ
ΓΙΑ ΤΟ ΑΝΤΙΡΑΤΣΙΣΤΙΚΟ ΚΑΙ ΑΛΛΑ ΘΕΜΑΤΑ

Δημοσιεύουμε τήν συνέντευξι τοῦ Σεβ.Μητροπολίτου μας Σεραφείμ γιά τό ἀντιρατσιστικό καί ἄλλα θέματα στήν δημοσιογράφο κα. Στέλλα Μεϊμάρη, πού εἶναι ἀπό τήν 16ην Σεπτεμβρίου ἐ.ἔ. πρωτοσέλιδο στήν ἱστοσελίδα www.pentapostagma.gr 

Ἐρώτησις 1η : Γνωρίζουμε ὅτι εἶστε ἕνας ἀπό τούς Ἱεράρχες πού ἐξ ἀρχῆς ἀντιτάχθηκαν στό ἀντιρατσιστικό. Παρόλα αὐτά τελικά «πέρασε» ἀπό τή Δ.Ι.Σ. Τί ἔχετε νά πῆτε σχετικά;

Ἀπάντησις : Μαζί μέ ἄλλους ἀδελφούς Σεβ. Ἱεράρχες (τούς Μητροπολῖτες : Δρυϊνουπόλεως, Φλωρίνης, Πειραιῶς, Μεσογαίας, Αἰτωλοακαρνανίας καί Γόρτυνος, στούς ὁποίους προσετέθη ἐκ τῶν ὑστέρων καί ὁ Σεβ. Κορίνθου, ἀλλά πιστεύω καί πολλοί ἄλλοι, τῶν ὁποίων ἴσως δέν δημοσιεύθηκε ἡ διαμαρτυρία) διαμαρτυρηθήκαμε ἔντονα γιά διατάξεις τοῦ ἀντιρατσιστικοῦ νομοσχεδίου καθαρά γιά λόγους Ἀρχιερατικῆς συνειδήσεως καί γιά λόγους πίστεως καί προσηλώσεως στήν Εὐαγγελική ἀλήθεια καί διδασκαλία, στούς ὅρους τῆς Χριστιανικῆς ἠθικῆς καί τῆς προασπίσεως τῶν χρηστῶν ἠθῶν, τά ὁποῖα προστατεύονται καί ἀπό τό ἰσχῦον Ἑλληνικό Σύνταγμα, καί ἐν γένει στήν Ἑλληνορθόδοξη Παράδοσι.

Τά κίνητρά μας ἦταν ἁγνά καί καθαρά, θεολογικά καί πνευματικά, ἀνθρωπολογικά καί σωτηριολογικά καί δέν εἶχαν καμμιά ἀπόλυτα σχέσι μέ συμπεριφορές ἀνθρώπων μίσους, μισανθρωπίας καί ἀδιαλλαξίας, ὅπως μᾶς χαρακτήρισε τηλεοπτική ἐκπομπή τοῦ MEGA, παρόντος καί δηλώσαντος ἄγνοιαν περί αὐτοῦ τοῦ Σεβ. Μητροπολίτου Μεσσηνίας, καί κάποιοι δημοσιογράφοι τοῦ ἡμερήσιου Τύπου. Καί τό χειρότερο κατά τήν πρωϊνή ἐκείνη τηλεοπτική ἐκπομπή μᾶς χαρακτήρισαν ὡς ὑποκινούμενους ἀπό πολιτικά κόμματα καί αὐτοῦ ἀκόμη τοῦ κόμματος τῆς Χ.Α., πού θεωρήθηκε μετά τίς γνωστές ἀποφάσεις τῆς Ἑλληνικῆς Δικαιοσύνης ὡς ἐγκληματική ὀργάνωσις!

Ἡ Δ.Ι.Σ. ἔκαμε ἀπό τριετίας τίς διορθωτικές παρεμβάσεις της στό ἀντιρατσιστικό νομοσχέδιο, ἀλλ' ὡς ἀποδείχθηκε παραπληροφορήθηκε καί πααραπλανήθηκε ἀπό κυβερνητικούς παράγοντες. Μετά τήν ἰσχυρή ἀντίδρασί μας, ἡ ὁποία ἀνέκοψε γιά ἕνα 10ήμερο τόν ὁρμητικόν ροῦν τοῦ ἀκαθέκτου αὐτοῦ νομοσχεδίου, ἡ ἀπόφασις τῆς Δ.Ι.Σ., πού πάρθηκε μέσα σέ ἕνα κλῖμα ἀγάπης καί συμπαθείας γιά τή τάξι τῶν ἀνθρώπων αὐτῶν, πού ἔχουν τά γνωστά ὑπαρξιακά ἰδιαίτερα καί σοβαρά τους προβλήματα, δέν τό «πέρασε» τό διαβόητο αὐτό νομοσχέδιο, ὅπως σημειώνετε, ἀλλά θεωρήθηκε ἀπό πολλούς ὅτι «ἄναψε τό πράσινο φῶς» πρός τήν κατεύθυνσι αὐτή καί «ἄδειασε», κατά τό κοινῶς λεγόμενο, τούς διαμαρτυρηθέντες Μητροπολίτες. Πάντως, εἶναι γεγονός ὅτι ἡ Ἐκκλησιαστική μας ἡγεσία δέν ἀντελήφθη τόν ὑποκρυπτόμενο «Δούρειο ἵππο» (ἐνῷ ὁ Ρωμαιοκαθολικός ἐπίσκοπος τῶν Κυκλάδων διαμαρτυρήθηκε ἔντονα γι' αὐτό), τό περιλάλητο αὐτό νομοσχέδιο εἶναι πιά νόμος τοῦ Κράτους, πού ἀναγνωρίζει ἕναν ἀκόμη βιοτικό προσανατολισμό, ἕνα νέο τρόπο ζωῆς, μιά καινοφανῆ καί ἀλλοπρόσαλλη «ἠθική», πού διαφέρει διαχρονικά ἀπό κάθε ἄλλη, καθολικῶς διεστραμμένη καί διεφθαρμένη καί διαστρεβλοῦσα ἀντισυνταγματικῶς καί ἀντιευαγγελικῶς τόν θεσμόν τῆς οἰκογενείας καί τό οἰκογενειακόν δίκαιον. Καί φιμώνει καί ἐνοχοποιεῖ πλέον ὅποιον θέλει νά ἐκφράση τήν ἀντίθετη ἄποψι. Ἡ δέ πολιτική ἡγεσία τοῦ τόπου μας, ἡ ὁποία ἔστερξε νά νομιμοποιήση ἀντισυνταγματικῶς τήν ἀσυδοσία αὐτή θά φέρη διά παντός στίς πλάτες της τό φοβερό αὐτό καί ἀποτρόπαιο «ἄγος»...

Πρός Θεοῦ δέν εἴμαστε ἄνθρωποι μίσους, οὔτε στρεφόμαστε μέ βδελυγμία καί ἐχθρότητα πρός τούς συνανθρώπους μας ἐκείνους πού ἄγονται καί φέρονται ἀπό τό διαστροφικό αὐτό πάθος, οὔτε τούς ἀποπέμπουμε ὡς «ἀποδιοπομπαίους», γιατί καί αὐτοί εἶναι παιδιά τοῦ Θεοῦ καί ἀδέλφια μας. Καί ἄν μετανοήσουν, ἀσφαλῶς θά κερδίσουν τόν Παράδεισο . Δέν θά τούς εἰποῦμε, ὅμως, ποτέ ὅτι καλά καί ἠθικά πράττουν καί καλῶς ἐπιδιώκουν τίς ὁμόφυλες συμβιώσεις τους, τούς ὁμόφυλους «γάμους» των καί τίς ὑπ' αὐτές τίς συνθῆκες μελετώμενες υἱοθεσίες παιδιῶν. Ἄλλο εἶναι ἡ νομιμοποίησις τοῦ σοδομισμοῦ, τῆς παρανομίας καί τῆς ἠθικῆς παραλυσίας (ἀπό πλευρᾶς χριστιανικῆς καί τῆς ἰσχύουσας ὡς τώρα πολιτειακῆς νομοθεσίας) καί ἄλλο ἡ συμπονετική καί προσευχητική, καί ὄχι ἐπιθετική καί ἀπορριπτική στάσις πρός αὐτούς. Ἡ ἠθική ἤ ἡ ἀνήθικη ζωή ἑνός ἀνθρώπου δέν συνιστᾶ στοιχεῖο ράτσας ἤ ρατσισμοῦ, ἀφοῦ σαφῶς ἄλλα εἶναι τά χαρακτηριστικά τῆς ράτσας καί τοῦ ρατσισμοῦ. Κανείς δέν θά ἐχαρακτήριζε ποτέ τόν Ἀπόστολο Παῦλο καί τούς λοιπούς Ἀποστόλους, πού γράφουν στά βιβλία καί τίς ἐπιστολές τῆς Καινῆς Διαθήκης γιά τούς ἠθικά διεστραμμένους καί πράττοντας σοδομητικά ὄργια βαρεῖς χαρακτηρισμούς, ὡς ρατσιστές καί ἀνθρώπους μίσους .

Νά προσθέσω καί κάτι ἀκόμη γιά τό θέμα αὐτό κ.Μεϊμάρη. Ὅταν ἀληθινά ἀγαποῦν οἱ γονεῖς τά παιδιά τους ἤ ἐμεῖς οἱ Χριστιανοί τούς συνανθρώπους μας, θά πρέπει νά χρησιμοποιῆται ἡ γλῶσσα τῆς ἀγάπης, ἀλλά καί τῆς ἀλήθειας. Δέν ἀγαπᾶμε ποτέ εἰλικρινά κάποιον, ἄν τοῦ ἀποκρύπτουμε τήν ἀλήθεια, ὅταν μάλιστα πρόκειται γιά θέματα πνευματικῆς ζωῆς καί σωτηρίας. Δέν ἀγαπᾶμε ἀληθινά τόν ἄλλον, ὅταν συζῆ παράνομα καί διαστροφικά, ὅταν ζῆ ἔκφυλη ζωή καί δέν τοῦ ὑποδεικνύουμε μέ ἀγάπη καί φιλοστοργία τό θανατηφόρο ὀλίσθημά του καί τό τραγικό λάθος του. Φαντασθῆτε κάποιους γονεῖς νά βλέπουν τά παιδιά τους νά εἶναι ἕρμαια τοῦ ἀλκοολισμοῦ, τῶν ναρκωτικῶν καί τοῦ μανιώδους καπνίσματος, νά ὁδηγοῦνται μέ μαθηματική ἀκρίβεια πρός τόν θάνατο, καί αὐτοί νά μήν τούς μιλοῦν, κινούμενοι δῆθεν ἀπό ἀγάπη!

Ἐρώτησις 2η : Πῶς σχολιάζετε τήν ἔντονη φημολογία ὅτι ὑπάρχει κίνδυνος νά ἀλλάξουν τά ἀναγνώσματα τῆς Ἐκκλησίας μας, καθώς τά περισσότερα σύμφωνα μέ τό νόμο θεωροῦνται «ρατσιστικά»;

Ἀπάντησις : Τά ἱερά κείμενα, ἀναγνώσματα καί ψαλμῳδίες τῆς Ὀρθοδόξου Ἐκκλησίας μας, ἔχουν ζωή εἴκοσι περίπου αἰώνων, ἀποτελοῦν τήν αὐθεντική πρᾶξι καί τήν ἔκφρασί της διαχρονικά καί εἶναι αἰωνίου κύρους, καθώς συνιστοῦν τήν ἀκραιφνῆ ὀρθόδοξη παράδοσι καί κληρονομιά, τήν ὁποία ἐσεβάσθησαν καθ' ὅλους τούς χριστιανικούς αἰῶνες οἱ κατά καιρούς κατακτητές μας (Ρωμαῖοι, Τοῦρκοι, Βούλγαροι, Ἰταλοί, Γερμανοί καί στά Ἰόνια νησιά μας Βενετσιάνοι, Ἄγγλοι, Γάλλοι) καί δέν πείραξαν τίποτε. Οὔτε κατά διάνοιαν δέν πρέπει νά περάση κάτι τέτοιο, πού θά ἀποτελοῦσε μεγάλη ἀσέβεια καί ξεθεμελίωμα τῆς Ἱερᾶς Παρακαταθήκης τῆς Ὀρθοδόξου Πίστεως.

Τά ἱερά αὐτά κείμενα δέν εἶναι καθόλου ρατσιστικά ἤ φονταμενταλιστικά, ἀλλά ἀπηχοῦν στίς περιπτώσεις πού ἀναφέρονται στό Ἑβραϊκό γένος τήν ἀδιάψευστη ἱστορική ἀλήθεια τοῦ πλέον ἀποτρόπαιου κάι στυγεροῦ ἐγκλήματος τῶν αἰώνων, τῆς σταυρώσεως τοῦ ἀναμάρτητου Κυρίου καί Θεοῦ καί Σωτῆρος ἡμῶν Ἰησοῦ Χριστοῦ ἀπό μέρους τους. Δέν εἶναι ἀλήθεια, δηλαδή, τό : «σταύρωσον, σταύρωσον αὐτόν»; (Ἰωάν.19,6) ἤ τό τοῦ Πιλάτου : «τί οὖν ποιήσω Ἰησοῦν τόν λεγόμενον Χριστόν; λέγουσιν αὐτῷ πάντες˙ σταυρωθήτω» (Ματθ. 27,22) καί ἡ ἀπάντησις τοῦ λαοῦ τῶν Ἑβραίων στόν Πιλᾶτο : «τό αἷμα αὐτοῦ ἐφ' ἡμᾶς καί ἐπί τά τέκνα ἡμῶν»; (Ματθ. 27,25).

Ὅταν γίνωνται τέτοιες καί παρόμοιες ἀναφορές στά ἱερά κείμενα τῶν Εὐαγγελιστῶν ἤ στήν Ἱερή Ὑμνολογία μας δέν γίνονται μέ μῖσος καί ἐχθρότητα, ἀλλά καταγράφονται τά ἀδιαμφισβήτητα αὐτά γεγονότα, τά ὁποῖα ὅμως τελικά ἔγιναν πρόξενα τῆς διά τοῦ Τιμίου Σταυροῦ καί τῶν Ἀχράντων Παθῶν τοῦ Θείου Λυτρωτοῦ μας σωτηρίας τοῦ κόσμου καί τῆς ἀνθρωπότητος. «Ὁ Σταυρός Σου Κύριε ζωή καί Ἀνάστασις ὑπάρχει τῷ λαῷ Σου» καί «ἰδού γάρ ἦλθε διά τοῦ Σταυροῦ χαρά ἐν ὅλῳ τῷ κόσμῳ... Σταυρόν γάρ ὑπομείνας δι' ἡμᾶς, θανάτῳ θάνατον ὤλεσεν».

Κάτω τά χέρια τῶν ἀμυήτων, λοιπόν, ἀπό τήν αἰώνια καί ἀναλλοίωτη Ἐκκλησιαστική παράδοσι καί κληρονομιά μας.

Ἐρώτησις 3η : Πῶς κρίνετε τήν ἰσλαμική ἀπειλή μέσα ἀπό τήν «ἀραβική ἄνοιξη»; Πιστεύετε ὅτι κινδυνεύει ἡ Ἑλλάδα καί κάθε χριστιανική χώρα ἀπό τούς μουσουλμάνους;

Ἀπάντησις : Ὁπωσδήποτε ἡ ἀκάθεκτη ὁρμή τῶν ἀκραίων ἰσλαμιστῶν, τῶν τζιχαντσιστῶν ὀνομαζομένων, εἶναι πολύ ἀνησυχητική καί κρατάει ἀνάστατο ὅλο τόν κόσμο. Τά στυγερότατα ἐγκλήματα εἰς βάρος τῶν χριστιανῶν τῶν ἰσλαμικῶν χωρῶν, οἱ ὁποῖοι μέχρι πρότινος ζοῦσαν ἁρμονικά μέ τό ἰσλαμικό στοιχεῖο, ὄχι μόνο εἶναι ἀπαράδεκτα καί βδελυρά, ἀλλά καί ἀπάνθρωπα. Οἱ ἄνθρωποι αὐτοί ἐν ὀνόματι τοῦ μουσουλμανικοῦ τους θρησκευτικοῦ νόμου ἐπιχειροῦν νά ἐξανδραποδίσουν τόν χριστιανικό πληθυσμό τῆς περιοχῆς αὐτῆς, θέλοντας νά ἐξοντώσουν τούς χριστιανούς, πού τούς θεωροῦν ὡς ἀπίστους γιά τή θρησκεία τους.

Ἡ Ἑλλάδα μας, θά κινδυνεύση ὄντως ἐάν ἀλλοτριωθῆ ἀπό τήν Ὀρθόδοξη Πίστι καί κληρονομιά της καί ἀπό τίς Ἑλληνορθόδοξες καταβολές καί τίς χριστιανικές παραδόσεις της, τήν λαμπρή ἱστορία της καί τήν ἀνεκτίμητη περιουσία της ὡς Ὀρθοδόξου Γένους, ἄν δέν σταθῆ ὄρθια μπροστά στό ὁρμητικό ρεῦμα τῆς Παγκοσμιοποίησης καί τῆς πανθρησκείας καί ἰδιαίτερα στήν παναίρεσι τοῦ Οἰκουμενισμοῦ καί ἄν δέν ἐφαρμόζεται ἡ κείμενη νομοθεσία γιά τούς μετανάστες. Καί οἱ ἄλλες χριστιανικές χῶρες δέν θά διατρέξουν  κίνδυνο ἄν μείνουν ἑδραῖες στίς Χριστιανικές Παραδόσεις τους καί στήν πίστι στόν ἅγιο Τριαδικό Θεό μας καί στόν Δομήτορα τῆς Ἐκκλησίας Κύριο Ἰησοῦ Χριστό.

Ἐρώτησις 4η :
Πιστεύετε ὅτι μπορεῖ νά συνυπάρξει μέ τήν πίστι μας ἡ ἵδρυση τμήματος μουσουλμανικῶν σπουδῶν μέσα στή Θεολογική Σχολή τοῦ Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης;

Ἀπάντησις : Ἡ Ἑλληνική μας Πατρίδα θά ζημιωθῆ τά μέγιστα πνευματικά, ἐάν προχωρήση καί ὑλοποιηθῆ τό σχέδιο ἱδρύσεως τμήματος Ἰσλαμικῶν σπουδῶν στήν Θεολογική Σχολή τοῦ Α.Π. Θεσσαλονίκης. Ἡ Θεολογική μας αὐτή Σχολή δέν εἶναι Θρησκειολογική Σχολή γιά νά ἱδρυθῆ ἕνα τέτοιο τμῆμα ξένης θρησκείας. Στά μαθήματά της εἶναι καί τό μάθημα τῆς Θρησκειολογίας, ἀλλά δέν ἐπιτρέπεται καί ἡ ἵδρυσις τμήματος Ἰσλαμικῶν σπουδῶν. Βεβαίως οἱ ἀδελφοί Μητροπολῖτες τῆς Θράκης προβάλλουν κάποιους λόγους, πού θέλουν νά ἱδρυθῆ τό τμῆμα αὐτό, ἀλλά καί ὁ πολιός Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης κ.Ἄνθιμος, ὁ ὁποῖος ὑπηρέτησε στήν ἀκριτική Θράκη ἐπί 30ετία καί ἤδη εἶναι ὁ οἰκεῖος Μητροπολίτης στή Θεσσαλονίκη ἔχει καί αὐτός τούς σοβαρούς δικούς του λόγους καί τίς ἐπιφυλάξεις του γιά νά μή λειτουργήση.

Δέν ἔχει καμμία θέσι ἕνα τέτοιο τμῆμα σπουδῶν ἑτεροθρήσκων στή Θεολογική μας Σχολή, ὅπως γράψαμε καί παλαιότερα. Τό Υ.ΠΑΙ.Θ  ἄς ἀποφασίση, ἄν τό θεωρῆ ἀπαραίτητο, νά στεγασθῆ καί ἐνταχθῆ σέ ἄλλη Πανεπιστημιακή Σχολή. Ὁ Ἀπόστολος Παῦλος δίδει εὐκρινῶς καί εὐγλώττως τήν ἀπάντησι : «...τίς κοινωνία φωτί πρός σκότος; τίς δέ συμφώνησις Χριστῷ πρός Βελίαλ; ἤ τίς μερίς πιστῷ μετά ἀπίστου; τίς δέ συγκατάθεσις ναῷ Θεοῦ μετά εἰδώλων;» (Β' Κορ. 6,14-16).

Ἐρώτησις 5η : Ποιά ἡ γνώμη σας γιά τήν ἐπικείμενη καί πολυσυζητημένη ἀνέγερση τζαμιοῦ στό Βοτανικό;

Ἀπάντησις : Ὅσο γιά τήν ἀπό ἐτῶν μελετώμενη ἀνέγερσι μουσουλμανικοῦ τζαμιοῦ στό Βοτανικό εἶναι ἕνα αἴτημα μιᾶς θρησκευτικῆς μειονότητας, πού πρέπει νά συνεκτιμηθῆ μέ τά αἰτήματα ἡμῶν τῶν Ὀρθοδόξων γιά τήν Ἁγία Σοφία Κων/πόλεως, τήν Θεολογική Σχολή Χάλκης κ.λπ. Νά ὑπάρξη, βέβαια, ὑπό αὐστηρούς ὅρους καί προϋποθέσεις χῶρος γιά τίς θρησκευτικές ἀνάγκες τῶν Ἰσλαμιστῶν στήν Ἑλλάδα, ὅπως καί ἤδη ὑπάρχουν πολλοί ἀνεπίσημοι χῶροι λατρείας γι' αὐτούς, ἀλλ' ὄχι καί νά ἀνεγερθῆ μέ δαπάνες τοῦ Δημοσίου καί νά ἀποτελῆ μουσουλμανικό κέντρο, ἀπ' ὅπου θά ἐκπορεύωνται ὅλες οἱ δραστηριότητες τῶν Ἰσλαμιστῶν. Χρῄζει μεγάλης προσοχῆς καί περισκέψεως τό θέμα αὐτό.

Αὐτά πρός τό παρόν κ.Μεϊμάρη. Ἔχετε καί ἄλλες ἐρωτήσεις, μέ τίς ὁποῖες Θεοῦ θέλοντος θά ἀσχοληθοῦμε προσεχῶς γιά νά ἔχετε ἐπ' αὐτῶν καί τήν ταπεινή μας γνώμη.

† ὁ Κυθήρων Σεραφείμ

Τό link τῆς συνέντευξης τοῦ Σεβ.Μητροπολίτου μας Σεραφείμ γιά τό ἀντιρατσιστικό καί ἄλλα θέματα εἶναι τό παρακάτω:

http://www.pentapostagma.gr/2014/09/%CE%BA%CF%85%CE%B8%CE%AE%CF%81%CF%89%CE%BD-%CF%83%CE%B5%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%B5%CE%AF%CE%BC-%CE%BC%CE%B5-%CF%84%CE%BF-%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%B9%CF%81%CE%B1%CF%84%CF%83%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%B9%CE%BA.html#.VBlhoJR_tsI

footer

© Copyright 2024 - Ιερά Μητρόπολις Κυθήρων και Αντικυθήρων Back To Top

Publish the Menu module to "offcanvas" position. Here you can publish other modules as well.
Learn More.